Tuesday, July 23, 2013

Practical Training


Assalammualaikum...
hai..hai..hai.. tengah buat apa tu?
saya sekarang ni dah start praktikal dah.. hari ni masuk hari kedua saya ber'praktikal' & bermaustatin di IPSAH mean Institut Perguruan Sultan Abdul Halim.
Semalam my dad yang hantar then perkara 1st kena buat adalah lapor diri di pejabat pentadbiran.
Nasib baik senang je nak cari pejabat tu then masuk dalam jumpa pegawai handle praktikal then isi borang bagai semua then saya kena guna punch card as usual staff.

Lepas settle lapor diri then pegawai bawa saya ke tempat saya akan menetap setiap hari selama 2 bulan iaitu perpustakaan. Kalau tak silap nama perpustakaan dekat sini ialah Perpustakaan Sultanah Haminah. 
Semua staff disini teramat baik hati tapi sayangnya tak ada ulak staff lelaki yang muda HAHAHA 
semua dah berkahwin or berkeluarga.
Perpustakaan ni pula tak adalah besar sangat & tak adalah kecil sangat okaylah untuk saya pusing-pusing untuk susun buku nanti. hehehe

untuk hari pertama saya ditempatkan di dalam pejabat and guess what???
saya dah ada workstation saya sendiri. BESTNYE.......
bila tanya kawan-kawan lain diaorang ada yang duduk dekat meeting room, makmal & macam-macam tempat. itulah seronoknya bila kita praktikal sorang diri.

Then saya dah ada tugas pertama saya iaitu CATALOG BOOK
okay FINE!!!
dalam hati dah nervous biawak dah sebab dah lama tinggal tak buat catalog.OMG...
bertimbun jugalah saya nak kena buat.. tak pe yana, kau boleh buat..
U CAN DO IT !!
sedapkan hati

Okaylah the next entry saya akan kongsi my workstation okay...
BTW, maybe lepas ni banyak saya akan kongsi mengenai aktiviti saya semasa praktikal..
see yea !



p/s: 
mood practical training
v(^-^)/

No comments:

Post a Comment

Komen anda amatlah dihargai..anda pasti comel jika memberi komen walaupun sekali
(^_^)